Shape Shape

آشپزی با سیب زمینی شیرین sweet potato cooking methods

Shape Shape
11/19/2022 12:22:37

آشپزی با سیب زمینی شیرین sweet potato cooking methods

 

 

 

انسان جهت رشد و نمو و ادامه حیات نیاز به مواد غذایی دارد. در کشور ژاپن سه بیماری عامل مهم مرگ و میر می باشد. 1- سرطان 2- بیماری قلبی 3- بیماری مغزی (Cerebrovascular) که عامل مهم بیماریهای مغزی و قلبی به فشار خون بالا مرتبط می باشد. به همین دلیل وزارت کشاورزی ژاپن اقدام به تحقیقات وسیعی در این زمینه نموده است و عامل مهم این بیماریها را نوع رژیم غذایی مردم اعلام کرده است. به همین دلیل جهت تغییر رژیم غذایی مردم، ژاپن مطالعات زیادی را مورد بررسی و آزمایش قرار داده و در نهایت غذای کامل که یک نوع رژیم خاصی می باشد که حاوی تمام ترکیبات مورد نیاز بدن بوده و میزان و تناسب آن به دقت رعایت شده، توصیه به مصرف روزانه شده است. سیب زمینی شیرین یکی از انواع غذای کامل است که به دلیل بالا بودن ویتامینها و مواد معدنی و سایر ترکیبات مورد نیاز بدن توصیه به مصرف آن زیاد می باشد. در زمانهای گذشته در کشور ژاپن سیب زمینی شیرین را از جمله گیاهان مهم در حفظ سلامتی انسان می دانستند، ولی امروزه تحقیقات و بررسی کمی در نوع ترکیبات و نیز نحوه تأثیر آن در بدن صورت گرفته است.

مصرف جدید سیب زمینی شیرین

شرکت تویوتا با همکاری شرکت میتسوبیشی در حال تحقیق و بررسی در زمینه نوع جدید از پلاستیک می باشد که امکان تجزیه شدن و برگشت به طبیعت آن سریع می باشد. در تولید این پلاستیک از سیب زمینی شیرین استفاده شده است و با توجه به مصارف بالای پلاستیک در صنایع اتومبیل سازی، قرار است که این شرکت در حدود 30% از پلاستیک مصرفی خود را با نوع جدید جایگزین نمایند

 

 نحوه مصرف سیب زمینی شیرین

ساقه و برگ سیب زمینی شیرین مصرف چندان ندارد. ولی امروزه به دلیل بالا رفتن جمعیت، نیاز به منابع غذایی جدید می باشد. با توجه به درصد بالای ویتامین و مواد معدنی برگ سیب زمینی شیرین که تقریباَ برابر با اسفناج بوده و میزان این مواد بسته به نوع واریته و نیز زمان برداشت به جز (ویتامین C ) متفاوت هست، در تولید فرآورده های جانبی از سیب زمینی شیرین یکی از مشکلات آن ضایعات آن بود که جهت حل این مشکل امروزه جهت حفظ محیط زیست از این ضایعات در تولید کمپوست و پلاستیک­های زیست محیطی استفاده می شود. سیب زمینی شیرین شکل و رنگهای مختلف دارد. که نوع واریته کشت شده در کاپیک Kintoki  می باشد که مبدأ آن آمریکایی مرکزی است. از نقطه نظر مصرف، این گیاه چند منظوره می باشد. بطوریکه غده آن مصرف صنعتی و خوراکی دارد. در صنعت از آن در تولید نشاسته و صنایع چیپس سازی استفاده می شود. به دلیل تولید علوفه سبز زیاد، غذای خوبی برای دام نیز می باشد.

نحوه پخت آن به چند روش می باشد

1- آب پز        2- تنوری        3- سرخ شده    4- تیمپورا (کیک ژاپنی)

نحوه پخت تیمپورا بدین صورت است که، ابتدا آب و آرد گندم و تخم مرغ را با هم مخلوط می کنند و سپس سیب زمینی شیرین را در اندازه های 8 میلیمتری قطع کرده و در درون مخلوط آرد و آب و تخم مرغ قرار داده و سپس آن را در یک ظرف پر از روغن داغ سرخ می نمایند. مردم ژاپن بعد از آماده شدن آن را در یک سس مخصوص ژاپنی به نام شویو قرار می دهند. و بصورت گرم و داغ آن را مصرف می کنند.

 

 

 

 

 

 

 

نحوه تهیه کیک سیب زمینی شیرین

ادویه های مورد نیاز:

قاشق چای خوری  1/4     هل

یک قاشق غذا خوری         زردچوبه

قاشق غذا خوری 1/2      گشنیز

قاشق چای خوری    1/4     فلفل سیاه

قاشق چای خوری       1      رازیانه

مواد مور نیاز خمیر :

پیمانه 3   آرد

2پیمانه       پوره سیب زمینی شیرین

طرز تهیه خمیر مایه: پودر خمیر مایه را با 2 حبه قند و کمی آب ولرم مخلوط کرده و کامل هم زده ، کناری میگذاریم، زمان میدهیم تا حجم گرفته و عمل بیاید. (حدود 15- 20 دقیقه)

طرز تهیه پوره سیب زمینی: سیب زمینی ها را شسته با مقداری آب گذاشته می پزیم سپس پوست کنده بصورت پوره در میاوریم.

طرز تهیه خمیر :تمام مواد (خمیر مایه،پوره سیب زمینی،ارد،ادویه ،اب،نمک) را مخلوط کرده ورز میدهیم تا خمیر یکدستی بدست بیاید.

32 چانه 35 گرمی درست کرده، روی آن را پوشانده  مدت یک ساعت اجازه میدهیم استرا حت کند. بعد از یک ساعت طبق شکل چانه ها را برداشته، با وردنه باز کرده و داخل ماهی تابه که گرم شده ( بدون روغن ) انداخته ودو طرف نان را میپزیم.

مجموعه مجید ارگانیک با سابقه 25 سال در تولید و توزیع محصولات ارگانیک  برنج و سبزیجات از آن جمله ، سیب زمینی شیرین - تارو - ساتایمو- کوبو- یام - .... در خدمت شما دوست گرامی هست. لطفا برای اطلاعات بیشتر به فروشگاه مراجعه نمایید. سپاس