Shape Shape

خواص سیب زمینی شیرین بنفش اوکیناوا Okinawa sweet potato

Shape Shape
12/02/2022 07:17:05

خواص سیب زمینی شیرین بنفش اوکیناوا Okinawa sweet potato

  • سه تا از خواص مهم سیب زمینی شیرین

1- ضد سرطان

2- ضد دیابت

3- ضد الهتاب

 

 

...

به همین در رده هفتم سبد غذایی در دنیا قرار داشته و در کشور ایران عزیز نیاز به توجه و الگو سازی بیشتر برای قرار گرفتن در سبد غذایی ، دارد.

------

  •    سیب زمینی شیرین برای افزایش سلامتی قلب مفید است و اثرات سدیم را کاهش می‌دهد ( دکتر قلب )
    -    این سیب ‌زمینی سرشار از بتاکاروتن است و به همین دلیل طعم شیرینی دارد از این ترکیب مفید برای تولید ویتامین A استفاده می‌کند و به همین دلیل به آن پیش ساز ویتامین A نیز گفته می‌شود.بتاکاروتن یکی دیگر از مواد ضروری برای بدن است که سیستم ایمنی را تقویت می‌کند همچنین ویتامین A ی حاصل از بتاکاروتن برای سلامت و تقویت چشم‌ها نیز بسیار مفید است.( دکتر چشم )
    -    سیب زمینی شیرین در حدود 10 درصد قند و 15 درصد فکول ( نشاسته سیب زمینی ) دارد.طبق تجزیه ای که به عمل آمده روشن شده است که علاوه بر قند و نشاسته ، سیب زمینی شیرین دارای مقداری مواد چرب و ایپومائین ، فیتوسترول ، کاروتن ، کلروژنیک اسید ، و ویتامینهای A,B,C می باشد.
    -    در چین از غده آن به عنوان مقوی برای معده و طحال و کلیه استفاده می شود.( متخصص طب سوزنی )
    -    در هند و چین برای تقویت اشخاصی که دوره نقاهت بیماری را می گذرانند و همچنین برای اشخاص مبتلا به بیماری دریا گرفتگی تجویز می شود. در شبه جزیره مالایا از آن مشروبی درست می کنند که برای رفع تشنگی در مواقع تب می خوردند.
  •    در اندونزی برگهای خرد شده آن راروی محل سوختگی و مفاصل سفت شده می مالند . ساقه ها و شاخه های آن را روی مفاصل روماتیسمی سفت شده می بندند .
    -     نوعی از آن که دارای غده قرمز قهوه ای رنگ است که برای اسهال خونی مفید است. و شیره غده خام گیاه را روی سوختگی می مالند تسکین می دهد. از عده ارغوانی رنگ آن در موارد بیماری قند به کار برده می شود .
    -     در هندوستان از ریشه گیاه به عنوان ملین استفاده می شود و از سر شاخه های له شده گیاه به صورت ضماد برای رسانید دمل استفاده می شود.
    سیب‌زمینی شیرین منبع فوق‌العاده‌ی آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های مختلفی است. در این مطلب چند دلیل خوب داریم که تشویقتان می‌کند به هر قیمتی شده این سیب‌زمینی با خاصیت را تهیه و مصرف کنید.
    -     سیب‌زمینی شیرین مفید برای دیابتی‌ها : سیب‌زمینی شیرین حاوی قند طبیعی و کربوهیدرات است اما قند خون را در بدن کنترل می‌کند. این قندها باعث کنترل و تثبیت قند خون می‌شوند و حالت مقاومت سلول‌های به انسولین را کاهش می‌دهند. همچنین این نوع از سیب‌زمینی غنی از فیبر است به این معنی که سرعت انتشار گلوکز به جریان خون را کم می‌کند.  است. در نتیجه می‌توان گفت که این سیب‌زمینی برای دیابتی‌ها مفید است( مادرم )
    -      سیب‌زمینی شیرین برای هضم غذا : سیب‌زمینی شیرین سرشار از فیبرهای غذایی است که برای ارتقای سلامت دستگاه گوارش لازم و ضروری هستند. این فیبرها از بروز سرطان کولون پیشگیری کرده و با یبوست مقابله می‌کنند. ( کنترل سرطان)

   سیب‌زمینی شیرین برای مقابله با آمفیزم : سیگاری ها بیشتر دچار آمفیزم (یک بیماری مزمن ریه) و کمبود ویتامین A می‌شوند. خوشبختانه کاراتنوئیدهای موجود در سیب‌زمینی شیرین به بدن کمک می‌کنند تا ویتامین A تولید کند و دستگاه تنفسی را احیا کند. در نتیجه پیشنهاد می‌شود برای داشتن ریه‌های سالم‌تر و قوی‌تر سیب‌زمینی شیرین مصرف کنید.( سرطان ریه)
-     سیب‌زمینی شیرین سرشار از پتاسیم، منیزیم، منگنز، کلسیم و آهن است. این مواد معدنی برای عملکرد درست بدن و متابولیسم آنزیم‌ها لازم و ضروری هستند
-     سیب‌زمینی شیرین برای تقویت سیستم ایمنی بدن : سیب‌زمینی شیرین منبع خوب ویتامین D محسوب می‌شود. این ویتامین برای عملکرد خوب غده‌ی تیروئید، دندان‌ها، عصب‌ها، استخوان‌ها، پوست و افزایش انرژی لازم و ضروری است.( ویتامین D
-     سیب‌زمینی شیرین برای ارتقای سلامت قلب : سیب‌زمینی شیرین حاوی میزان قابل‌توجهی پتاسیم است که برای افزایش سلامتی قلب مفید است و اثرات سدیم را کاهش می‌دهد. به این ترتیب نیز باعث کنترل فشارخون می‌شود. ویتامین B6 موجود در سیب‌زمینی شیرین مانع از بروز سکته‌ی مغزی، سکته‌ی قلبی و بیماری‌های دژنراتیو می‌شود. ( متخصص قلب)

- سیب زمینی شیرین با فیبر بالای خود سبب سیری و دیرتر گرسنه شدن و کمک به لاغری خواهد  کرد. در بیشتر رژیم غذایی از سیب زمینی شیرین به عنوان یک غذای مهم در کمک به حفظ تناسب اندام و لاغری ذکر می شود.

 

-------------------------------------

سیب زمینی شیرین بنفش رقم اوکیناوا  Okinawa بیش از 20 سال هست که در مجموعه مجید ارگانیک تولید می شود. در اینجا برخی از خواص آن را اشاره خواهم داشت. لظفا برای کسب اطلاعات بیشتر در گوگل  با استفاده از آدرس ارسال و یا عنوان مقاله جستجو بیشتر شود.

سپاس

 

 

 

-----------------------------